مطالب مربوط
ویدئو پروژکتور چیست و چه قابلیتها و کاربردهایی دارد؟
ویدئو پروژکتور یا دیتا پروژکتور دستگاهی است، مبتنی بر لامپ و لنز (عدسی) که تصاویر ورودی به خود را از منابع مختلف نظیر: کامپیوتر، ویدئو، انواع پلیرها، دوربین های فیلمبرداری و غیره دریافت نموده و پس از پردازش آن، بر روی پرده نمایش با بزرگنمایی قابل توجهی منعکس می کند. این بزرگنمایی بستگی به لنز و نیز فاصله دستگاه از پرده نمایش خواهد داشت.
این دستگاه که در گذشته فقط پخش کننده تصاویر ویدئویی بوده است، امروزه با نامهای مختلفی نظیر: پروجکشن، مالتی مدیا پروژکتور، و حتی گاها پروژکتور خوانده می شود که منظور از تمام آنها یکیست.
طبعا با پیشرفت چشمگیر علم و تکنولوژی، دیتا پروژکتورها نیز روند رشد و تکامل پر پیچ و خم خود را پیموده اند. در حال حاضر قادرند بسیاری از انتظارات کاربران را برآورده نمایند. عدم نیاز به تاریک نمودن اتاق یا سالن جلسات، اولین مرحله توسعه این دستگاه بود که با افزایش شدت روشنایی (و کاهش قیمت در گذر زمان) موجب گردید در حیطه وسیعتری مورد استفاده قرار گیرد.
با گذشت زمان این ابزار، موثر و موثرتر شده و امکانات بیشتری را شامل گردیده است، توسعه سیگنالهای ورودی قابل پخش، مجهز شدن به درگاه LAN و امکان کنترل از طریق شبکه، امکان اتصال فلش مموری (USB Memory) و کارتهای حافظه، افزایش رزولوشن قابل نمایش از SVGA تا محدوده UXGA و HD، امکان اتصال به پورت HDMI، طراحی و ساخت ویدئو پروژکتورهای جیبی، هوشمند، سه بعدی و وایرلس از جمله مراحلیست که در تاریخچه این دستگاه قابل اشاره است.
کاربردها:
همگام با تکامل ویدئو پروژکتور، کاربردهای آن نیز به فراخور نیازهای متفاوت کاربران، افزایش چشمگیری داشته است. امروزه علاوه بر کلاسهای درس، کارگاهها، سایتهای کامپیوتر، مراکز علمی و آموزشی و دانشگاهها، حوزه استفاده از دیتا پروژکتور به بسیاری از مراکز دولتی، تحقیقاتی و پژوهشی، مراکز نظامی و عملیاتی، تجارت و دموی محصولات و خدمات، تفریحات و سرگرمی و نیز منازل (سینمای خانگی) توسعه یافته است.
یافته است. 
ویدئو پروژکتور که روزگاری دستگاهی نسبتا لوکس و تجملاتی به نظر می رسید و عمدتا در مراکزی معدود مورد استفاده قرار می گرفت، امروز در طرح هوشمند سازی مدارس (کلاس هوشمند)، در جیب کاربران شخصی و بازاریابها (مینی پروژکتور) و دفاتر کار و حتی منازل به وفور مورد بهره برداری قرار می گیرد.
نمایشگاه ها برای چه برگزار می شوند؟
نمایشگاه جایگاهی است که در آن ارائه کنندگان و بازدیدکنندگان میتوانند با کنشهای سازمان یافته و هماهنگ به داد و ستد کالاها، خدمات و اطلاعات بپردازند. و در آنجا عرضهکنندگان و بازدیدکنندگان با هم روبرو میشوند. نمایشگاه ها جایگاه شناساندن یک ایده نوین یا جای داد و ستد اطلاعات، نوآوریها، نوآفرینیها و اختراع ها است.
تاریخچه نمایشگاه های ایران:
در ایران نیز بیشترین نمایشگاه های سده های گذشته در کنار بندر های بزرگ یا شهرهای بزرگ که بر سر راه کاروانها جای گرفته بودند برگزار میشدند. جدا از بندر و شهرهای بزرگ، در مسیر راه های بازرگانی همچون جاده ابریشم که از ایران گذر میکرد نیز نمایشگاه ها بر پا میشدند.
در دوره صفویان بازاری به سبک نمایشگاه در اصفهان شکل گرفت، در دوره قاجار به کوشش عباس میرزا نمایشگاه بزرگی در تبریز برپا شد که در آن ساختههای ایران به نمایش درآمد، در این نمایشگاه بازرگانانی از روسیه و عثمانی نیز حضور داشتند.
شرکت ایران در نمایشگاه های خارج از کشور برای نخستین بار در سال ۱۸۵۱ در نمایشگاه کاخ بلورین لندن رخ داد. که با فراخوان امیر کبیر صنعتگران در این نمایشگاه شرکت و کالاهای ایران از جمله پارچههای قلمکار، فرش و صنایع دستی، کاشی و انواع خشکبار را به نمایش گذاشتند.
در سال ۱۳۴۳ قانون تشکیل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی تصویب و در سال ۱۳۴۸ نمایشگاه بینالمللی آسیایی با مشارکت ۳۳ کشور در تهران برگزار شد. بعد از برگزاری سه نمایشگاه آسیایی در سال ۱۳۵۲ نخستین نمایشگاه بینالمللی تهران برپا شد که تا سال ۱۳۷۹ بیست و شش نمایشگاه بینالمللی بازرگانی در تهران برگزار شده بود و از سال ۱۳۸۰ به صورت تخصصی برگزار میشود.
نمایشگاهها بر پایه موضوع یا محل برگزاری به گونه زیر دستهبندی میشوند:
1. بازار (بازار مکاره)
2. نمایشگاههای محلی
3. نمایشگاههای منطقه ای
4. نمایشگاههای ملی
5. نمایشگاههای بین قاره ای
6. نمایشگاههای بینالمللی عمومی
7. نمایشگاه بینالمللی تخصصی
8. نمایشگاههای بینالمللی اطلاعاتی
9. نمایشگاههای اختصاصی کشورها
10. نمایشگاههای اکسپو
11. نمایشگاه بینالمللی فناوری اطلاعات
12. نمایشگاه مجازی
13. نمایشگاه هنری
تلویزیون شهری چیست؟
تلویزیون شهری چیست؟
تلویزیون های شهری در اصل کابینت های LED در سایز های 50 در 50 و سایز های مختلف دیگر هستند که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر تلویزیون های بزرگی را تشکیل می دهند. احتمالا شما هم نمونه این تلویزیون ها را در چهارراه ها و مراسم های مختلف تماشا کردید.
نمایشگر های شهری کیفیت ها و انواع مختلفی دارند که در ادامه به آنها می پردازیم:
معیار کیفیت تلویزیون شهری چه چیزی است؟
قبل از هرچیزی برای اینکه بدانید کیفیت تلویزیون های شهری چگونه مشخص می شود باید شما را با دات پیچ یا P آشنا کنیم. فاصله بین پیکسل های تلویزیوت های شهری را دات پیچ می گویند. فاصله بین دو پیکسل بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود به عنوان مثال در تلویزیون های p4 فاصله بین پیکسل ها 4 میلی متر است.
هرچه عدد پایینتر باشد کیفیت تلویزیون نیز بالاتر است.
انواع تلویزیون شهری
تلویزیون های Indoor:
این تلویزیون ها مناسب فضای داخلی می باشد و در سالن ها از آن استفاده می شود. کیفیت مناسبی دارند , ضد آب نیستند و برای دیدن بهتر تصاویر حداقل 4 متر فاصله از تلویزیون نیاز است. در تلویزیون های Indoor دات پیچ از P6 شروع میشود. دات پیچ 3 برای این تلویزیون ها بسیار عالی بوده و کیفیت بالایی دارد.
یک نوع خاص از تلویزیون های Indoor تلویزیون های کِرو یا خمیده است که در نمایشگاه ها بسیار کاربرد دارد و علاوه بر داشتن جلوه گستره دید بیشتری دارد.
تلویزیون های Outdoor:
تلویزیون های Outdoor مناسب فضای باز است زیرا این تلویزیون ها ضد آب بوده و روی هر پیکسل آفتاب گیر قرار دارد به همین دلیل در روشنایی روز و آفتاب مستقیم تصویر را واضح نشان میدهد. کیفیت این تلویزیون ها به نسبت تلویزیون Indoor پایین تر است اما باز هم از کیفیت خوبی برخوردارند و تصاویر را با وضوح نشان میدهند. در این تلویزیون ها فاصله لازم برای دیدن بهتر تصاویر 8 متر می باشد و به نسبت تلویزیون های Indoor بیشتر است.
در تلویزیون های Outdoor دات پیچ 8 بسیار مناسب بوده و کیفیت لازم را دارد.
ویژگی تلویزیون های شهری
تلویزیون های شهری تابلوهای بزرگی هستند که احتمالا آن ها را در اتوبان ها , چهارراه ها و مراکز شلوغ دیده اید و از آن ها برای تبلیغات در قالب ویدئو استفاده می شود. تلویزیون های شهری از کنار هم قرار گرفتن کابینت ها تشکیل می شود. این کابینت ها خود از کنار هم قرار گرفتن ماژول های LED درست میشوند.در تصویر زیر کابینت های تلویزیون شهری را مشاهده می کنید.
روش نصب تلویزیون های شهری
برای نصب تلویزیون ها در بیشتر مواقع از استیج های پیش ساخته استفاده می شود. استیج پیش ساخته یک نوع از استیج است که به آن هلندی می گویند. استیج هلندی استحکام بسیار بالایی دارد. پایه های آن قابل تعویض است و از 10 سانتی متر تا 1 متر تغییر می کند. هر پالت این استیج ها 2 متر مربع (1×2) می باشد.
برای دید بهتر تلویزیون ها از پایه های 30cm تا 1m استفاده می شود. اما ممکن است در برخی فضاها احتیاج به ارتفاع بیشتر از 1 متر باشد در این حالت باید تاور نصب شود. تصویر تاور را در زیر مشاهده می کنید.
تلویزیون های شهری تابلوهای بزرگی هستند که احتمالا آن ها را در اتوبان ها , چهارراه ها و مراکز شلوغ دیده اید و از آن ها برای تبلیغات در قالب ویدئو استفاده می شود. تلویزیون های شهری از کنار هم قرار گرفتن کابینت ها تشکیل می شود. این کابینت ها خود از کنار هم قرار گرفتن ماژول های LED درست میشوند.در تصویر زیر کابینت های تلویزیون شهری را مشاهده می کنید.
روش نصب تلویزیون های شهری
برای نصب تلویزیون ها در بیشتر مواقع از استیج های پیش ساخته استفاده می شود. استیج پیش ساخته یک نوع از استیج است که به آن هلندی می گویند. استیج هلندی استحکام بسیار بالایی دارد. پایه های آن قابل تعویض است و از 10 سانتی متر تا 1 متر تغییر می کند. هر پالت این استیج ها 2 متر مربع (1×2) می باشد.
برای دید بهتر تلویزیون ها از پایه های 30cm تا 1m استفاده می شود. اما ممکن است در برخی فضاها احتیاج به ارتفاع بیشتر از 1 متر باشد در این حالت باید تاور نصب شود. تصویر تاور را در زیر مشاهده می کنید.
کاربرد های تلویزیون شهری
از تلویزیون های شهری در همایش ها برای ارائه تصاویر بزرگ تر و واضح تر از سخنران و مهمانان و پخش برخی کلیپ ها استفاده می شود. در سمینار ها برای ارائه مطالب , نمودار ها و پاورپوینت , در هیئت ها برای پخش بزرگتر تصاویر , در نمایشگاه ها برای تبلیغات و در کافه ها و رستوران ها برای پخش فوتبال تلویزیون شهری کاربرد دارد.
اجاره تلویزیون شهری برای نمایشگاه
اجاره تلویزیون های شهری یکی از کارهایی است که قبل از شروع هر مراسم بزرگی باید انجام شود. شما برای برگزاری کنفرانس , همایش , سمینار , افتتاحیه , اختتامیه و هر مراسمی نیاز به نمایشگر بزرگ شهری دارید تا بتوانید با بهترین شکل ممکن مراسم خود را برگزار نمایید . شرکت این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده تا بتوانید با کمترین هزینه بهترین خدمات را دریافت نمایید.
بهترین گزینه برای جلوه دادن به غرفه نمایشگاهی خود استفاده از تلویزیون شهری است تا محصولات و خدمات خود را با وضوح بسیار بالا به بازدیدکنندگان نمایش دهید.
تفاوت کنفرانس و همایش در چیست؟
تفاوت کنفرانس و همایش در چیست؟
1.میتینگ Meeting همایش:
هرنوع گردهمایی دو نفر یا بیشتر مردم برای تبادل اطلاعات؛ با اهداف تجاری، اجتماعی، مذهبی یا علمی را میتینگ می گویند. این واژه در فارسی به معانی جلسه، نشست، انجمن، ملاقات و همایش به کار رفته است.
معمولاً میتینگ های کوچک بین دو تا 15 نفر و میتینگ های بزرگ با بیش از 15 نفر تشکیل می شود و می تواند انواع مختلفی مانند کنفرانس، کنگره، سمینار، کارگاه، سمپوزیوم و کانونشن (کنوانسیون) داشته باشد.
2.کنگره Congress:
این لغت در انگلیسی دارای معانی مختلفی است که از جمله می توان به هیأت قانون گذاری آمریکا اشاره کرد. در تعریف آکادمیک، کنگره به گردهمایی های رسمی گفته می شود که افرادی متعلق به حرفه، فرهنگ، مذهب یا هرگروه خاص، برای بحث و تصمیم سازی گروهی پیرامون موضوعی ویژه وگاه انجام انتخابات جمع می شوند و دارای چند خصوصیت برجسته است:
- تعداد شرکت کننده زیاد (صدها یا هزاران نفر)،
- برنامه در فاصله زمانی خاص (اغلب یک، دو یا چند سالانه) تکرارشونده*،
- مدت برنامه اغلب به مدت چند روز،
- دارای نشست های کوچک تر در قالب کارگاه، پانل، کنفرانس وغیره است.
کنگره معمولاً بزرگ تر و رسمی تر از ورک شاپ، کنفرانس و سمپوزیوم است. در کنگره ها جز اعضای گروه اصلی تشکیل دهنده، معمولاً سازمان هایی نیز به عنوان “حمایت کننده” Sponsor حضور دارند.
*کنگره های بین المللی یا جهانی معمولاً با فواصل بیش از یک سال و کنگره های ملی با فواصل یک ساله برگزار می شوند.
3.ورک شاپ Workshop کارگاه:
کارگاه یا ورک شاپ به جلساتی گفته می شود که در آن تبادل اندیشه، بحث آزاد و ارائه روش های عملی برای کاربرد یک مهارت، جریان دارد.
در کارگاه معمولاً تعدادی محدود مشارکت داشته و درباره موضوعی خاص عمیقاً بحث می کنند تا با روند خلاقیت و تولید مثلاً یک خط مشی یا راه حل ویژه آشنا شوند. در این نوع گردهمایی، گروهی خاص حضور داشته، کمترین سخنرانی از سوی مدیر برنامه ارائه می شود و درعوض، شرکت کنندگان، در موضوع مشارکت جدی دارند. کارگاه بیش از انتقال دانش، محل انتقال تجربیات و رشد مهارت هاست.
4.کنفرانس Conference:
کنفرانس شامل انواع گردهمایی ها در زمینه های مختلف است اما معمولاً به همایش هایی گفته می شود که با برنامه کار و دستورجلسه رسمی برای بحث، مذاکره، مشاوره، همفکری ویا تبادل نظر و مبادله اطلاعات؛ جهت یافتن راه حل، رفع مشکل خاص، گرفتن رهنمود یا تصمیم سازی تشکیل می شود.
شرکت کنندگان از افرادی با علایق یا تحصیلات و یا آموزش های مشابه، به جلسه دعوت شده و در صدد یافتن پاسخ برای پرسشی خاص، در زمینه مسائل سازمان، انجمن یا هیأت و گروه خود هستند.
کنفرانس دارای تعریف قطعی و محدودیت خاص نیست اما به طور معمول در مقایسه با کنگره، دارای ابعاد کوچک تر، زمان کوتاه تر و اهدافی محدودتر می باشد. معمولاً کنفرانس ها در یک “مرکز اجتماعات Convention Center برگزار شده و می تواند شامل انواعی از روش های ارتباطی مثل “میزگرد”، “پانل”، “سخنرانی عمومی” و یا “بحث های پراکنده گروهی” در راستای یک موضوع واحد باشد.
گاه شرکت کنندگان از راه دور، با استفاده از امکانات ارتباطی نوین با هم ارتباط برقرار می کنند که به آن “تله کنفرانس”، “ویدئوکنفرانس” یا “کنفرانس از راه دور” گفته می شود. همچنین «کنفرانس» به برنامه های آموزشی که برای گروه کوچکی از دانشجویان سطوح پیشرفته برگزار می شود نیز اطلاق می گردد.
5.سمینار Seminar:
سمینار نوعی کنفرانس است که برای تبادل نظر گروهی کوچک تشکیل می شود؛ یک یا چند نفر از آنها سخنران و بقیه شنونده هستند. این نوع میتینگ می تواند شامل جلسات گروهی از دانشجویان سال بالا باشد که تحت هدایت یک استاد، در یک پژوهش یا مطالعه جدی حول موضوعی خاص شرکت می کنند و یا واحد درسی پیشرفته ای را می گذرانند.
در این نوع گردهمایی، نتایج پیش بینی شده ای مورد انتظار است. در سمینار، بیش از تبادل نظرشرکت کننده ها، تجربه ی روش تدریس موردنظر است. این برنامه معمولاً به صورت خودمانی برگزار شده، روی بخش کوچکی از یک موضوع صحبت می شود و شنوندگان در هر بخش از آن می توانند سخن گوینده را قطع کرده و سؤال کنند. بهرحال انواع مختلف سمینار وجود دارد ولی اساساً نوعی بحث آزاد برای تقویت مهارت های اعضاست. این همایش معمولاً در محل سالن کنفرانس یا آمفی تئاتر برگزار می شود.
6.سمپوزیوم Symposium هم اندیشی:
یک نوع کنفرانس که افرادی با تخصص بالا در یک زمینهی خاص گرد هم آمده، درباره موضوعی کاملاً تخصصی بحث میکنند و در آن پیشنهادها و ایدههای نو ارائه میشود.
موضوع اختصاصی میتواند شامل تعیین یا تدوین برنامهای خاص برای اجرا در آینده یا موافقت جمعی با آن باشد. هریک از شرکتکنندگان ضمن شنونده بودن، در مورد موضوع سخنرانی میکنند. سمپوزیوم مانند یک مجله تخصصی، دارای مطالبی با موضوع واحد است.
در سمپوزیوم، افراد حرفهای تلاش میکنند که با تبادل تجربه و بینش، با آخرین پیشرفتهای حوزه خود در ارتباط باشند، لذا معمولاً روی یک جنبه از حرفه خود متمرکز میشوند.
1.در یونان باستان به جشن جمعی افراد روشنفکر که با نوشیدنی و موسیقی و بحثهای عقلانی توأم بوده سمپوزیوم میگفتهاند. این واژه به شکل سیمپوزیون (symposium) نیز بهکاررفته است.
2.ممکن است یک اتاق کنفرانس برای سمپوزیوم کافی باشد.
3.سمپوزیوم شبیه سمینار است با این تفاوت که اغلب شنوندگان سخنران هم هستند.
4.همه سمینارها و سمپوزیوم ها کنفرانس هستند اما هر کنفرانسی سمینار یا سمپوزیوم نیست.
7.فروم Forum تالار گفتگو:
در شهر روم باستان، فروم شامل یک محوطه اجتماعات برای دادوستد و همچنین دادگاه وجود داشته است. فروم به گردهمایی عموم برای گفتگو، مناظره و بحث آزاد پیرامون موضوعات موردعلاقهی مردم و همچنین به محلهای خاصی که برای این منظور ساخته میشود خطاب میگردد. امروزه به رسانههایی چون روزنامه، رادیو، تلویزیون یا وبسایت که نظرات و بحثهای مردم را پخش میکنند نیز فروم میگویند.
در مواردی نیز که بحث آزاد بین چند کارشناس جریان داشته و معمولاً امکان حضور عموم و شنیدن نظرات باشد، فروم میگویند که یکی از انواع آن دادگاه است. فروم، یکراه آموزش همگانی و رشد فرهنگ اجتماعی است.
8.کنوانسیون Convention:
کنوانسیون، کانونشن یا همایش ملی یا بینالمللی، بزرگترین نوع گردهمایی است که شامل شکلهای مختلف بحث و همچنین نمایشگاه میشود.
این نوع همایش معمولاً بهعنوان آغاز یک برنامهی مهم تلقی میشود. مثلاً یک کانونشن ملی میتواند برای تصویب قانون اساسی برگزار شود. معمولاً کنوانسیون به همایشهای سیاسی اطلاق می شود مثل جلسات بزرگ احزاب سیاسی، اتحادیه های تجاری، انتخابات ریاست جمهوری و امثال آن. توافقات بین المللی نیز کنوانسیون نامیده می شود.
9.جشنواره Festival:
جشنواره یا فستیوال به برنامه های شادمانی و سرور در مناسبت های مذهبی، فرهنگی و گاه برنامه های غیردینی گفته می شود. این نوع جشن اغلب با نمایشگاه و مسابقاتی همراه است و مناسبت آن تکرار می شود.
10.دیسکاشن Discussion بحث:
یک مذاکره و بحث جدی گروهی را دیسکاشن گویند. درمواردی به سخنرانی رسمی نیز دیسکاشن اطلاق می شود.
این نوع بحث معمولاً به صورت فعال و طولانی است و حول محور موضوعی خاص صورت می گیرد. هدف از دیسکاشن پیروزی یک طرف نیست بلکه پیشرفت در موضوع بحث و روشنگری مورد نظر است.
11.جلسه عمومی Convocation:
جلساتی که برای مشاوره، کمیسیون و یا جشن، خصوصاً با مشارکت گروهی از اعضای یک دانشگاه یا انجمن تشکیل می شود. گاه این نوع جلسات برای اعطای مدرک برگزار می شود. هنوز عناوین بسیار دیگری وجود دارد که به دلیل عدم کاربرد عمومی، علاقمندان می توانند خود در مورد آنها تحقیق کنند.
در پایان باید به این نکته اذعان نمود که فارغ ازهمه انواع عنوان ها و تعاریف موجود برای گردهمایی ها، دو علت اساسی برای اجتماعات حرفه ای در همه دنیا – به خصوص ایران – قابل تصور است:
-
نیاز حرفه ای ها به تجدید دیدار دوستان، همکاران و هم کلاسان این موضوع معمولاً بهترین عامل کسب انرژی شرکت کنندگان در برنامه های جمعی است.
-
اجبار قوانین مصوب به لزوم کسب میزان مشخصی امتیاز بازآموزی نگارنده خود بارها در کنگره های خارج از کشور شاهد وجود سیستم های مختلف بارکدخوان در ورودی سالن های کنگره برای ثبت ورود و خروج افراد و همچنین صف های طولانی شرکت کنندگان برای اخذ گواهی حضور در برنامه ها بوده است.